Keith Haring was one of the most renowned of the young artists, filmmakers, and performers whose work responded to urban street culture of the 1980s.

He was known for his iconic line work which continues to inspire street muralists and pop artists alike, and was featured in more than 100 exhibitions during his life. Keith believed art should be readily accessible to the public, coining the phrase "Art is for everybody."

AKILA has created a collection of eyewear that pays tribute to his distinct style and celebrates his legacy of making great designs available to all.

Partnership done in collaboration with Artestar, a global licensing agency and creative consultancy representing high-profile artists, photographers, designers and creatives.
ブリック&ウッド View All Arrow - Right

ロサンゼルスを拠点とするアパレルブランドBricks & Woodは、たとえ少量生産であっても品質にこだわるという私たちと同じ考え方を持っています。そこで私たちは、ヴィンテージ感あふれるフレーム「HALDALE(ホールデール)」を、最高の技術を活かし限定数で作り上げることにしました。

Cool Calm Studios

Cool Calm Studiosは、カリフォルニア州ロサンゼルスに拠点を置く、ウェア/食器を専門とするクリエイティブ・スタジオです。

Joy Division
By PLEASURES x AKILA. PLEASURES took our classic Syndicate and Orchid shapes and incorporated Factory Records’ Co-Founder Peter Saville's artwork from the band's iconic Unknown Pleasures album artwork as a mirror print on the lenses.
même kids

a kidswear design house for imaginative children and growing families who love art, design, and exploring the world together.

même. (meh-m), a French word that loosely translates to “same," “even,” and "alike"—a suitable name for a children’s brand operating under the ethos that kids should be celebrated for who they are, who they are becoming, and free from stereotypes.

Framed Ewe

Framed Ewe was one of the first stores to carry AKILA frames when we started out. The two brands’ mutual admiration led them to finally team up on the first AKILA For FRAMED EWE collection, featuring new versions of AKILA’s popular Ascent and Dillinger sunglasses. The updated designs feature 3 new exclusive colorways and transition lenses that can be worn during the day or night. Subtle hues and detailed construction define the collection, reflecting both companies’ eye for quality and exquisite design.

Malbon Golfは、ゴルフにインスパイアされたライフスタイルブランドです。ゴルフは地球上で最も素晴らしいスポーツであり、その楽しさを現代の若者に伝えるために、Malbonは同じ考えを持つ人たちのコミュニティーに参加するようお客様に呼びかけています。ゴルフに情熱を持ち、着るもので自分を表現したいという、こだわりとセンスのあるお客様によって支えられているMalbonは、その紛れもないブランディングと遊び心のあるキュレーションによって、クリエイティブでスタイリッシュ、そしてアクティブな人々の間で急速に人気と認知度を高めました。
Lizard is both brands’ reinvention of a traditional sports frame, putting a fresh twist with unexpected colors on a longtime favorite style. The frames are influenced by vintage fly fishing sunglasses, featuring a lightweight and curved wraparound design punctuated with polarized lenses, custom-drilled eyelets, and KkCo’s trademark piercing detail through the left temple.

The officially licensed AKILA x Beatles collection features A-Side and B-Side, two frames inspired by the iconic look of the born Liverpoolers. Both designs pay homage to The Beatles’ classic aesthetic while faithfully reimagining it with modern sensibilities. Each set of sunglasses is crafted with a Pepperland color palette and arrives in custom-designed Yellow Submarine packaging.

意識の高い人たちのためのフレンドリーなお店。Mister Green は、2015年に設立されたカリフォルニア州ロサンゼルスを拠点とするライフスタイルブランドです。ユニークで高品質な製品が世界中で愛されています。

Exchange Program
Lizza is a collaborative frame between AKILA and Exchange Program that draws inspiration from a worldwide amalgam of modern style and architectural design. Lizza features oversized lenses in a contoured frame, finished with an embossed Exchange Program globe logo lens on each temple.

These sunglasses stand as a testament to both of our brands’ embrace of cross-cultural influences.
ROYAL.2
Lucia is a collaborative frame from AKILA and Los Angeles streetwear brand ROYAL.2. Drawing from ROYAL.2’s bold attitude and AKILA’s design expertise, these sunglasses feature a wraparound fit and ROYAL.2's trademark black cat along each temple.
Jungles Jungles

Tourist is a collaboration with Jungles Jungles, an Australian-based streetwear brand focused on 1970s counterculture. These oversized “bug eye” sunglasses are reminiscent of vintage mod style, with a wraparound fit, toric lenses, and typographic details along the perimeter of the frame.

SOTO X AKILA

クリエイティブディレクターのManuela Soto Sosaが、Verveサングラスの「Soto Gang」バージョンを特別にデザインしてくれました。Verveは、ベベル型の長方形フレームに沈んだレンズ、両テンプルにはカスタムモールドのドル記号のディテールが施されています。

AKILAとサンパウロのPACEの最新コラボレーションは、Felipe Matayoshiがアポロを表現しています。メタル製のハードウェアに「As vezes me faço de cego para enxergar mais longe」(直訳すると「遠くを見るために時々私は盲目を演じる」)と書かれているのが特徴です。
Susan Alexandra

New York-based brand Susan Alexandra and Los Angeles eyewear makers AKILA have teamed up to release a new capsule of sunglasses.

Based on AKILA’s 1930s-inspired Mabel design, the collaborative sunglasses feature temples adorned with enamel and rhinestone flowers that celebrate the Susan Alexandra aesthetic. The frames can be paired with the bejeweled “Jello Salad” sunglasses chain, which is available separately from Susan Alexandra.

Rep your squad with AKILA’s officially licensed NBA frames. Jubilee blends streetwise looks into a contoured rectangular frame that pairs well with any style.

All sunglasses in the NBA Collection are finished with team colors, team logo plaques at each temple and come with custom team packaging.

Devá States

Launched in Indonesia by friends Theo Kusuma and Mol Edrin, streetwear brand Devá States has expanded worldwide with its clever mashup of Jakarta street style, arresting typography, and dystopian sci-fi themes.

Devá—the Sanskrit word for “divine,” also meaning “anything of excellence”—pays homage to the designers’ heritage. The duo's designs are as varied as its range of references, from punk rock and horror movies to the traditional Japanese philosophy of wabi-sabi—a concept that celebrates the beauty of imperfection. 

CHARLI COHEN

ロンドンを拠点とするテックウェア デザイナーの Charli Cohen と協力して、Halo を作成しました。このフレームは、人間工学に基づいた快適さを備えた未来的なインダストリアル シルエットを誇っています。ラップアラウンド シェイプが特徴で、すべてのペアには有刺鉄線チェーン リテーナーが含まれており、各テンプルの金属アイレットに取り付けたり、個別に着用したりできます。

 

ロンドンを拠点とするテックウェアデザイナー、Charli Cohenとタッグを組み、Haloを開発しました。このフレームは、人間工学に基づいた快適な掛け心地と、未来の工業的なシルエットが特徴です。ラップアラウンドシェイプで、バーブワイヤーチェーンリテーナーが付属しており、各テンプルのメタルアイレットに取り付けることも、別々に掛けることもできます。

s.k. manor hill
s.k. manor hill’s designs are inspired by vintage garments and classic silhouettes from around the world. Conscientious construction and attention to detail are key in each piece of apparel.
afield
/əˈfēld/ 1. abroad; away from home.
2. off the beaten path; far and wide

out
/out/ 1. move or appearing to move away from a particular place, especially one that is enclosed or hidden
Freddie Gibbs
"A lot of shit, it broke my heart, but it fixed my vision."

AKILA linked with Freddie Gibbs to cook up Vertigo, a bold frame with old-school luxury vibes and gold-colored temple plates handpicked by Big Boss Rabbit himself.

Grateful Deadは、長いジャムや激しいインプロビゼーションでロックの地平を広げましたが、同時にその共同体としての美学を生き方にまで発展させました。

IISE
IISE は「第2世代」と訳され、現代と伝統的な韓国文化の両方を明確に解釈した製品を作ることに専念しているブランドです。それぞれのアイテムは、ソウルからインスピレーションを受け、韓国のデザイン美学をミックスしたものに焦点を当てています。高品質な素材を使用し、職人技を駆使して、それぞれのアイテムがIISEならではの特徴を持つワードローブの定番になるものを作ることに努めています。
Polite Worldwide View All Arrow - Right

Terra は、LA の環境意識の高いブランドであるPolite Worldwideとのコラボレーションです。石油ベースのプラスチックの代わりに、。持続可能な木材と綿パルプに由来するバイオ アセテートで作られたフレームを一緒に作成しました。各ペアには、オーガニックコルクのレザー ケースが付属しています。

 

Collaborations/37 STYLES/99 FRAMES